Autor článku chce občany, úředníky a politiky motivovat ke vkladům podnětu do centrálního „OnLine“ REGISTRU PODNĚTŮ A ŽÁDOSTÍ O INFORMACE, protože je to velice snadné a vysoce efektivní.
Co nejstručněji:
2) HLEDEJ SKUPINU PODNĚTŮ, které Tě zajímají, případně odděl „zrno od plev“ a můžeš ohlásit průběh realizace libovolného z nich. (Odkaz na formulář je na ř.10 každého podnětu.)
..............................................................................................................
Informace pro „pokročilé“.
3) Využitím FILTRU můžeš zjistit, zda podobný podnět už někdo nepodal.
4) Vyplň a odešli formulář „VLOŽIT PODNĚT“ . Důležité je i PSČ obce, které je podnět adresován. Podnětům pro kraje, pro centrální instituce veřejné a státní správy je rezervováno virtuální PSČ 66666.
Co následuje?
5) Podnět je automaticky (dle PSČ) přesměrován samosprávě obecního segmentu REGISTRU
6) Pověřený úředník podnět zatřídí a „vyvěsí“.
Hlavní přínosy technologie:
7) V České republice lze ušetřit miliardy korun.
8) Zejména manažeři veřejné a státní správy nemusí pročítat desítky podnětů a mohou řešit ty, které správa REGISTRU zatřídila jako důležité.
9) Každý občan může k libovolnému podnětu odeslat HLÁŠENÍ o úrovni realizace, vyjádřit názor ke způsobu realizace nebo doporučit (např.) jiné znění textu.
10) POSTUP DLE ODSTAVCŮ 1 AŽ 9 PLATÍ I PRO ŽÁDOSTI O INFORMACE.
5.12.2017
Zpracoval: Arnošt Bednář