Českokrumlovské stavby kapitalismu

Souvisí s podnětem číslo 20130607091940

V důsledku jedné ze  známých staveb sovětského socialismu  se  Aralské jezero mění v solnou poušť.  V Českém Krumlově  je situace o poznání lepší.  V důsledku  staveb, které nepochybně jsou organizovány podle přísných zásad  výběrového řízení,  vysychá pouze  státní a obecní  pokladna.  Několik příkladů:

- 17,5 tis. Kč stál  (v r. 2002) běžný metr  málo užívaného  chodníku  od Trojice  k prvnímu paneláku  v sídlišti Mír.  

- Přibližně  26 tis. Kč  bylo „prostavěno“   při sanaci  každého čtverečního  metru „Šeříkové  skály“  a 

- cca 20 tis. Kč  Kč  stál  běžný  metr  procházkového chodníku (s příslušenstvím),  jehož část nedávno zle poničila voda  Polečnice, atd. 

Včera jsem  opět koukal,  jak „Alenka v říši divů“.  U "Kozí" uličky stály (bez obsluhy) 2 mohutné a dva menší stavební stroje,  těžký nákladní  automobil,  chemické WC a  stavební buňka v plechové ohradě.   A já  bloud si kdysi myslel,  že dva  nezaměstnaní bym mohli  rozebrat  a znovu (do betonu) poskládat část opěrné zídky na  návodní straně  prefabrikovaného můstku, který  se (hranatě) klene  nad  půl metru širokým potůčkem  a  zaměstnanci  podniku Služby města  že  by mohli vyrovnat  a  obnovit  povrch  cca 10 m  cesty a  chodníku, který však  na můstku  není  nutný,  protože  uličkou  sporadicky projíždí  převážně  pouze auta  majitelů  dvanácti rodinných domků.

Při  shora popisovaném způsobu hospodaření  asi  nikdy nebudou finance na  stavby  typu   „tunel od Trojice k autobusovému nádraží“   a  nepříliš levné  stohy  dokumentace  předáme do muzea.  Navrhovatelé si mohou oddychnout.   Při realizaci by někdo mohl přijít na to, že studovali  „v Plzni“ :-)  Protože "kapitalistický" projektant vždy umí zdůvodnit tu nejdražší variantu a úředník se bojí oponovat,  peníze nebudou, bohužel, na preventivní údržbu jiných staveb či mobiliáře, takže se asi  dočkáme demoličního výměru na chodník od Paraplíčka k Jelence a nedočkáme oprav chodníku  před nádražím ČD, natož pak nátěru dřevěných "květináčů" na Třídě Míru.

9.6.2013

A. Bednář



 

Vložte komentář

Jméno nebo přezdívka :
E-mail :
Komentář :
Opište kód z obrázku, prosím:

Znak @ bude převeden z důvodů ochrany vaší adresy na (zavináč), nemusíte se bát vyplnit pole E-mail.

Petr Jelínek 22. 07. 2013


Vážený pane inženýre, souhlasím, ale s jedinou výhradou. Vůbec si nemyslím, že chodník od sv. Trojice k sídlišti Mír je málo využívaný. Od chvíle, kdy vinou města byla bez slibované, dokonce již schválené a poté zase odložené náhrady, zrušena velmi využívaná autobusová zastávka Na Plevně ve směru na České Budějovice, musí touto cestou docházet na autobusy směr ČB naprostá většina cestujících bydlících na Míru. Cesta je také samozřejmě využívána mnohými nešťastníky, kteří se pěšky potřebují dostat do města v době, kdy nejede "kolečko" nebo jiný autobus (neštastníci proto, že musí zhruba kilometr absolvovat kolem frekventované silnice po chodníku, jehož kvalita je velmi sporná).
Srdečně Vás zdravím
Mgr. Petr Jelínek, častý uživatel chodníku z Míru ku sv. Trojici.


?>